Vedeldad bastuugn - STOVEMAN 13
Artikelnummer: st-0000-0-13

Vedeldad bastuugn - STOVEMAN 13

5 296.06 kr
Priserna är utan leveranskostnader
st.:
Leveranstid
Produkten kan ha en något annorlunda passform eller färg än den som visas på bilden.

STOVEMAN bastuaggregat garanterar en njutbar, mild och hållbar bastuupplevelse tack vare den stora mängden värmestenar som blockerar strålningen från metallytorna. STOVEMAN 13R bastuaggregat har ett förbättrat ventilationssystem med 6 extra luftflödeskanaler på värmeenhetens ytterväggar! Ventilationsrören tar emot luften från aggregatets undersida, den stiger uppåt när den värms upp och kommer ut mellan de övre stenarna.

Material:

  • Alla delar av värmaren som är i kontakt med lågor är tillverkade av 5 mm stålplåt.
  • Bastuaggregatets undersida är tillverkad av 3 mm stålplåt.
  • Asklådan är tillverkad av 2 mm stålplåt.
  • Det handgjorda askgaller är tillverkat av 10×20 mm fyrkantigt stål.
  • Bastuaggregatets grundmodell har en glasdörr.

Alternativ:

  • Dörrskylt i metall.
  • Uppvärmd genom väggen. Rekommendation:

För att ansluta STOVEMAN bastuaggregat till skorstenen rekommenderas att använda rör med CE-märkning som klarar en gasförbränningstemperatur på minst 600 grader.

Allmän information

  • Lämplig för basturum med kapacitet: 6-13 m3.
  • Antal värmestenar: 110 kg; (Stenarna ingår inte i setet. Värmestenarna på bilden har ett illustrativt syfte).
  • Rökutgång 115 mm.
  • Utrustad med sotflik.

Från och med den 15 juni 2012 är alla STOVEMAN bastuaggregat i serieproduktion certifierade enligt CE-standarden EN 15821:2010.

  • Garanti (y.) 2
  • tillverkningsland Estland
  • Rekommenderad bastustorlek (m³) 6 - 13
  • Mått bredd (mm) 540
  • Mått höjd (mm) 700
  • Mått djup (mm) 430
  • Rökutloppets diameter (mm) 115
  • Stenkapacitet max. (kg) 110
  • vikt (kg) 52
  • Säkerhetsavstånd fram (mm) 900
  • Säkerhetsavstånd till sidor och rygg / trä och tegel (mm) 190 - 250
  • Säkerhetsavstånd från övre yta till tak min. (mm) 1140
  • Förbränningskammartyp Inre

Vårt företags prioritet är att leverera varor av högsta kvalitet till kunderna vid en tidpunkt som passar dem till en plats som de väljer.

Vi skickar varor till alla länder i världen, om du inte hittar det land eller den stad du behöver när du väljer leveransadress, vänligen kontakta oss via e-post [email protected] eller ring kontakttelefonnumret, leveranspriset kommer att beräknas individuellt.

Leverans är alltid tillgänglig.

Leveransinformation:
Att förbereda din beställning för leverans tar 2–3 arbetsdagar från det att betalningen mottagits på butikens bankkonto. När din beställning är klar kommer den att överlämnas till kuriren för leverans.
Leveranstid:
Leveransen tar vanligtvis 8–10 arbetsdagar, men för större eller skrymmande beställningar kan leveranstiden ta längre tid.
Observera att beställningar inte behandlas, skickas eller levereras på helger eller allmänna helgdagar.
Den maximala leveranstiden bör inte överstiga 4–6 veckor.

Leveranstid räknas från det att beställningen hämtas och skickas från vårt lager. Så snart beställningen har skickats kommer kunden att få ett e-postmeddelande med all spårningsinformation för sin beställning. Leveransvillkoren kan ändras beroende på destinationsplatsens avstånd.

Leveranstiden på hemsidan är ungefärlig.

Företaget ansvarar inte för eventuella leveransförseningar.

Företaget ansvarar inte för omarrangering av elektriker eller byggare.

OBS! Om du inte har mottagit din beställning inom den tidsperiod som anges ovan, vänligen kontakta vår kundtjänst.


Hemleveranspriser

Fraktkostnaden i hela Europa beräknas enligt de priser som fastställts av budtjänsten.

Innan varorna levereras kommer kuriren att ordna en acceptabel leveranstid åt dig per telefon (vardagar mån-fre 8:00 - 17:00).

Leveranskostnader ingår inte i priset på produkten som anges i webbutiken.

Fraktkostnaden läggs till varukorgens värde.

 

Samling av varor

När du tar emot de levererade varorna, vänligen kontrollera försändelsens skick (förpackningen), se till att förpackningen inte är deformerad eller skadad. Om du misstänker att paketet har skadats eller deformerats, underteckna inte paketdokumenten och returnera paketet till budet. Om paketet är i sin ordning, underteckna fakturan (konossement) eller annat dokument för överföring av försändelse. Det undertecknade dokumentet är ett bevis på att de beställda varorna har levererats till dig.

Vid köp av produkter längre än 2,4m kan kunden behöva ombesörja lossning.

Returnera varorna

Vi gör vårt bästa för att packa varor som köpts av oss. Tyvärr kan ibland skada ske under transport. Även om du inte vet om något är skadat eller inte, är det alltid bra att ta bilder på anlänt paket på din smartphone, det kommer du att behöva ifall innehållet skadas.

Om du kan se tecken på skadad förpackning, vänligen vidta följande steg:

1. Ta foton av paketet och se till att skadan är synlig.

2. Packa upp din beställning och kontrollera om några produkter är skadade, ta ett foto av skadad vara.

3. Om det finns en överträdelse, vänligen informera oss via e-post [email protected]

OBS! För alla anspråk på skadade eller trasiga varor måste du göra ditt reklamation inom en (1) arbetsdag från leveransdatum. Företaget måste erhålla fullständiga detaljer och beskrivning i skriftlig form med bifogade bilder på det skadade godset.

När köparen vägrar att ta emot levererade varor som inte är defekta ska han betala kostnaderna för att returnera varan till oss.
Om du har några önskemål eller kommentarer angående varuleveranstjänster, vänligen kontakta oss via e-post eller telefon. Vi kommer definitivt att överväga dina önskemål.

Relaterade produkter

Liknande produkter